Autoklinikan sosiaalinen vastuu
Haluamme olla turvallinen työnantaja kaikille työntekijöillemme. Kun työntekijöillämme on työssään hyvä olla, myös asiakkaamme saavat parasta mahdollista palvelua.
Sosiaalisen vastuun painopisteemme
Sosiaalinen vastuumme kiteytyy arvoissamme: ihmiset, laatu, rehellisyys ja kunnioitus. Meille on erityisen tärkeää, että kaikki työntekijämme voivat hyvin ja asiakkaamme ovat tyytyväisiä. Työn ja korjauslaadun turvallisuudesta emme tingi. Erilaisuus on meille rikkaus ja kohtelemme kaikkia työntekijöitämme tasapuolisesti ja kunnioittavasti. Esihenkilötyössä olemme lähellä ja läsnä.
Sosiaalinen vastuumme kiteytyy arvoissamme, jotka olemme määritelleet yhdessä henkilöstömme kanssa:
Meillä on töissä tyytyväistä väkeä
Menestyksemme nyt ja tulevaisuudessa perustuu henkilöstömme hyvinvointiin. Kun työntekijöillämme on hyvä olla, asiakkaamme saavat parasta mahdollista palvelua. Mittaamme henkilöstötyytyväisyyttä vuosittain ulkopuolisen tahon tekemän ilmapiirikyselyn avulla. Vuonna 2024 henkilöstömme antoi Autoklinikalle yleisarvosanaksi 8,83. Ilmapiirikyselymme vastasi 96,96 prosenttia työntekijöistämme.
Myös työntekijöidemme pitkät työsuhteet ja alhainen vaihtuvuus kertovat hyvinvoivasta työyhteisöstä.
Henkilöstön tyytyväisyyskysely 2023
8,83
Yleisarvosana
96,96 %
Vastausprosentti
Työhyvinvointi näkyy hyvänä palveluna
Hyvä tekemisen meininki takaa hyvän palvelun ja korkean korjaustyön laadun. Tämä taas näkyy erinomaisena asiakastyytyväisyytenä. Vuonna 2023 asiakkaidemme antaman asiakaspalautteen keskiarvo oli 9,41 ja NPS-indeksimme (Net Promoter Score) alan huipputasoa 87,64.
NPS on palvelualalla yleisesti käytetty mittari, joka kuvaa asiakaskokemusta ja asiakkaan herkkyyttä suositella palvelua muille. Luku kertoo meitä suosittelevien asiakkaiden (arvosana 10 tai 9) määrän suhteessa tyytymättömiin asiakkaisiin (arvosana 0–6).
Autoklinikalla on tutkitusti tyytyväiset asiakkaat
9,41
Asiakaspalautteen keskiarvo
87,64
NPS-indeksi
Turvallisuudesta emme tingi
Meille on erittäin tärkeää, että jokainen Autoklinikalla korjattu auto palaa liikenteeseen laadukkaasti korjattuna ja yhtä turvallisena kuin se oli ennen vahinkoa. Vahvistamme henkilöstömme osaamista ja ammattitaidon kehittämistä mm. Vasaratti-akatemiassamme.
Työturvallisuudesta emme tingi koskaan. Noudatamme lakeja ja arvioimme säännöllisesti työympäristön mahdollisia vaara- ja riskitekijöitä sekä kiinnitämme huomiota työn fyysisiin ja psykososiaalisiin kuormitustekijöihin.
Jokaisen työ on meillä yhtä arvokasta
Meillä jokaisen työ on yhtä tärkeää. Haluamme, että kaikki autoklinikkalaiset kokevat tekevänsä työtä yhdenvertaisessa ja turvallisessa työyhteisössä.
Kohtelemme kaikkia työntekijöitämme kunnioittavasti ja pyrimme ehkäisemään kaikenlaisia työsyrjintää, kiusaamista ja häirintää.
Johdamme esimerkin voimalla
Johdamme vastuullisesti, ammattimaisesti, avoimesti ja tasapuolisesti. Hierarkiamme on matala ja tittelit ovat meillä toissijaisia.
Onnistumista johtamistyössä mittaamme vuosittain ulkopuolisen tahon tekemän ilmapiirikyselyn avulla. Vuonna 2024 Autoklinikan johtaminen ja esihenkilötyö sai työntekijöiltä arvosanaksi 5,01 (asteikko 1–6), joka vastaa erinomaista tasoa.