Siirry sisältöön
Etusivu
Media

Autoklinikan sosiaalinen vastuu

Haluamme olla turvallinen työnantaja kaikille työntekijöillemme. Kun työntekijöillämme on työssään hyvä olla, myös asiakkaamme saavat parasta mahdollista palvelua.

  • Ihmiset
  • Rehellisyys
  • Laatu
  • Kunnioitus

Meillä on töissä tyytyväistä väkeä

Menestyksemme nyt ja tulevaisuudessa perustuu henkilöstömme hyvinvointiin. Kun työntekijöillämme on hyvä olla, asiakkaamme saavat parasta mahdollista palvelua. Mittaamme henkilöstötyytyväisyyttä vuosittain ulkopuolisen tahon tekemän ilmapiirikyselyn avulla. Vuonna 2024 henkilöstömme antoi Autoklinikalle yleisarvosanaksi 8,83. Ilmapiirikyselymme vastasi 96,96 prosenttia työntekijöistämme.

Myös työntekijöidemme pitkät työsuhteet ja alhainen vaihtuvuus kertovat hyvinvoivasta työyhteisöstä.

Henkilöstön tyytyväisyyskysely 2023

Yleisarvosana

Vastausprosentti

Työhyvinvointi näkyy hyvänä palveluna

Hyvä tekemisen meininki takaa hyvän palvelun ja korkean korjaustyön laadun. Tämä taas näkyy erinomaisena asiakastyytyväisyytenä. Vuonna 2023 asiakkaidemme antaman asiakaspalautteen keskiarvo oli 9,41 ja NPS-indeksimme (Net Promoter Score) alan huipputasoa 87,64.

NPS on palvelualalla yleisesti käytetty mittari, joka kuvaa asiakaskokemusta ja asiakkaan herkkyyttä suositella palvelua muille. Luku kertoo meitä suosittelevien asiakkaiden (arvosana 10 tai 9) määrän suhteessa tyytymättömiin asiakkaisiin (arvosana 0–6).

Autoklinikalla on tutkitusti tyytyväiset asiakkaat

Asiakaspalautteen keskiarvo

NPS-indeksi

Turvallisuudesta emme tingi

Meille on erittäin tärkeää, että jokainen Autoklinikalla korjattu auto palaa liikenteeseen laadukkaasti korjattuna ja yhtä turvallisena kuin se oli ennen vahinkoa. Vahvistamme henkilöstömme osaamista ja ammattitaidon kehittämistä mm. Vasaratti-akatemiassamme.

Työturvallisuudesta emme tingi koskaan. Noudatamme lakeja ja arvioimme säännöllisesti työympäristön mahdollisia vaara- ja riskitekijöitä sekä kiinnitämme huomiota työn fyysisiin ja psykososiaalisiin kuormitustekijöihin.

Jokaisen työ on meillä yhtä arvokasta

Meillä jokaisen työ on yhtä tärkeää. Haluamme, että kaikki autoklinikkalaiset kokevat tekevänsä työtä yhdenvertaisessa ja turvallisessa työyhteisössä.

Kohtelemme kaikkia työntekijöitämme kunnioittavasti ja pyrimme ehkäisemään kaikenlaisia työsyrjintää, kiusaamista ja häirintää.

Johdamme esimerkin voimalla

Johdamme vastuullisesti, ammattimaisesti, avoimesti ja tasapuolisesti. Hierarkiamme on matala ja tittelit ovat meillä toissijaisia.

Onnistumista johtamistyössä mittaamme vuosittain ulkopuolisen tahon tekemän ilmapiirikyselyn avulla. Vuonna 2024 Autoklinikan johtaminen ja esihenkilötyö sai työntekijöiltä arvosanaksi 5,01 (asteikko 1–6), joka vastaa erinomaista tasoa.